Najvýkonnejšie servery Najvýkonnejšie servery
Dlhodobý víťaz
v porovnávacích testoch výkonu

Časté otázky (FAQ)

V našom zozname často kladených otázok nájdete odpovede na typické otázky zákazníkov, ktorí sa zoznamujú s našimi službami a potrebujú získať základné informácie. Ak nenájdete odpoveď, ktorú ste hľadali, neváhajte nás kontaktovať.

Cloud Server

Cloud Server VPS a Cloud Server Managed je zriadený do 55 sekúnd od pripísania platby na náš účet. Cloud Server Ekonom zriadime v rámci bežnej pracovnej doby do 24 hodín od prijatia objednávky.

V prípade individuálnych požiadaviek a nastavenia, server zriadime v rámci bežnej pracovnej doby do 24 hodín od prijatia objednávky.

HW možné upgradovať podľa vašich požiadaviek a podľa technických možností servera. Úpravu vykonáme na základe autorizovanej požiadavky.

Do požiadavky prosím uveďte súhlas s reštartom servera a čas, kedy je možné zásah vykonať.

Variantom Managed zabezpečíme kompletnú inštaláciu OS a ich komponentov s následnou správou a nepretržitý chod servera našimi skúsenými administrátormi. Pomocou webového rozhrania Centrum administrácie môžete veľmi efektívne a jednoducho spravovať domény, webové aplikácie, databázy, e-mailovej schránky a ostatné webhostingové produkty. Nie je nutné sa starať o nastavenie, zabezpečenie, inštaláciu komponentov alebo update operačného systému.

Pri Cloud Server VPS s vlastnou administráciou je v cene služby len inštalácia operačného systému. O všetok ďalší software, aktualizácie atď. sa staráte sami.

Pri Cloud Serveru VPS sa vždy nastavuje pre zákazníka administrátorský účet. Pri Managed Serveroch sa zriaďujú len používateľské prístupy cez ssh alebo ftp, ale zákazníkovi sa nenastavujú root práva.

Aktuálna ponuka operačných systémov je dostupná tu.

Všetko je na individuálnej dohode. Pri Cloud Server VPS nainštalujeme operačný systém, SSH, prípadne apache, MySQL, PHP. Pri Managed Serveroch podľa potrieb zákazníka.

Pridanie požadovaného množstva IP adries prebieha počas vyplňovania objednávky, kde zákazník zadá potrebné množstvo. Táto možnosť je spoplatnená podľaaktuálneho cenníka. Zaiste nie je problém s dodatočným pridelením ďalších IP na základe autorizovanej požiadavky.

V základe každého Windows Servera sú 2 terminálové licencie (v jeden okamih sa na server môžu prihlásiť dvaja užívatelia). Pridanie požadovaného množstva RDP licencií prebieha na základe zaslanej autorizovanej žiadosti. Táto možnosť je spoplatnená podľa aktuálneho cenníka.

Áno, SLA volíme individuálne podľa typu služby a podľa konkrétneho zabezpečenia. Pri Cloud Serveroch je štandardne garantovaná dostupnosť 99,99 %.

Môžete u nás prevádzkovať všetko, čo je v súlade so zákonmi SR.

Prenos dát na našich serveroch nijako neobmedzujeme.

Pre naše cloudové služby využívame výhradne technologické vybavenie popredných dodávateľovDELL a CISCO. Technické riešenie postavené na tzv. redundantnej infraštruktúre v dvoch geograficky nezávislých oblastiach.

Virtualizácia je založená na profesionálnych platformách VMware vSphere a Microsoft Hyper-V.

Routing a preberanie konektivity prebieha na dvoch 10Gbit routeroch CISCO. Ako základné switche v primárnom datacentre sú použité 25Gbit konvergované switche Dell, spojené 2x 100Gbit prepojením. Zvyšok LAN a SAN infraštruktúry aj optický okruh využíva 10Gbit linky, s plánovaným prechodom na 25Gbit.

V prípade voľby tejto služby zaistíme úplne automatickú a pravidelnú zálohu všetkých dát. Pri službe Cloud Server bez našej SW administrácie sa v nočných hodinách vykonáva záloha celého IMG obrazu virtuálneho servera a v prípade našej SW administrácie servera sa zálohujú všetky dôležité dáta (FTP, DB, logami, nastavenie i.). Udržiavaných je säatne 7 záloh po dobu 14 dní. Na požiadanie prevedieme kompletnú obnovu z vybranej zálohy, alebo obnovíme iba požadovaný súbor, adresár pod.

Primárne datacentrum je umiestnené v administratívnej budove společnosti ZONER, s.r.o.. Zálohovací a replikačný software, pre tzv. Off-site zálohovanie, sa nachádza v sekundárnom dátovom centre Kovoterm na ulici Cejl v Brne.

Spojenie je zabezpečené optickým okruhom s dvoma fyzicky nezávislými trasami tak, aby bolo garantované spojenie lokalít aj pri prerušení jedného z optických prepojení. Konektivitu obstarávajú dvaja rôzni dodávatelia, jeden je pripojený v primárnom a druhý v sekundárnom datacentre.

Príčin môže byť hneď niekoľko:

  • Zadávate chybné prihlasovacie údaje
  • Server je vypnutý - stav servera si môžete overiť v detaile služby v Centre administrácie.
  • Dobiehajú aktualizácie, bluescreen (tzv. modrá obrazovka smrti), checkdisk (kontrola disku pri spustení systému), zamrznuté VPS atď. - stav odporúčame skontrolovať cez aktuálnu snímku obrazovky v Centre administrácie. V prípade Linux servera je možné sa na server pripojiť cez servisnú konzolu  a vykonať potrebný zásah.

Po navýšení treba dodatočne vykonať rozšírenie oddielu (disk partition) priamo na serveri.

Na Windows serveroch je použitá tzv. Dynamic Memory - pamäť je postupne prideľovaná podľa požiadaviek servera.

Rozdelenie disku je podľa OS a dané distribúcie sa líšia. Pri Linux serveroch je diskový priestor rozdelený nasledovne. Rozdelenie HDD oddielu pri Windows serveroch je k dispozíciitu.

Pre oblokovánie prístupu pošlite prosím autorizovanú požiadavku.

Dbajte prosím na zvýšenú opatrnosť pri úpravách nastavenia obmedzenia prístupu k vzdialenej ploche a pred uložením nastavenia starostlivo kontrolujte zadávané IP adresy. Dôrazne však neodporúčame použitie Restore Default Policy, to vráti pôvodné nastavenia firewallu do východiskového stavu, okrem ineho zakáže ping a RDP.

Počet domén nie je nijako obmedzený, záleží len na systémových parametroch servera a náročnosti daných aplikácií. S výberom konfigurácie Vám radi pomôžeme.

Pre zriadenie servera potrebujeme poznať odporúčané parametre pre danú aplikáciu.Tie Vám podľa použitej verzie Pohody/Money S a vášho spôsobu využitia, odporučí jej vydavateľ.

Prenos existujúcich dát na server priamo nevykonávame, to je čisto v réžii zákazníka v kooperácii s vydavateľom aplikácie (Stormware / Solitea), alebo niektorým z certifikovaných partnerov.

Cloud Mail

Nastavenie svojho poštového klienta môžete vykonať podľa postupov uvedených tu.

Vaša e-maily zálohujeme denne v nočných hodinách. K dispozícii je spätne 30 denných záloh. Zálohujeme aktuálny obsah schránok, štruktúru priečinkov, nastavenia filtrov. Nezálohujú sa však správy, ktoré boli Forwardované ďalej bez príznaku lokálnej kópie, prípadne zmazané filtračnými pravidlami a pod.

Kompletnú obnovu z konkrétnej zálohy, či obnovenie požadovaného súboru a pod., prevedieme na základe autorizovanej požiadavky. Táto obnova je spravidla spoplatnená jednorazovým administratívnym poplatkom vo výške 16,29 EUR bez DPH.

Akékoľvek možnosti prevodu dát schránok k našej spoločnosti sú popísané v tejto nápovede.

Cloud Newsletter

Po pripísaní platby a zriadenie služby vám bude na email zaslané potvrdenie s podrobnými informáciami pre nastavenie poštového klienta. V prípade nejasností nás neváhajte kontaktovať.

V tomto prípade odporúčame zvoliť bežné emailovej služby Email alebo Email Pro. V prípade náročnejších zákazníkov a firmy je výhodnejší variant Cloud Mail.

Celkový počet možných odoslaných správ sa líši podľa konkrétnej varianty.

V prípade blížiaceho sa maximálneho počtu správ, ktoré je možno za mesiac odoslať, budete informovaní emailom.

Pre korektné nastavenie DKIM je nutné, aby podpisovaná doména využívala naše nameservery. Viac informácií nájdete v tomto článku.

Cloud Disk

Postupy pre pripojenie pre najpoužívanejšie typy OS nájdete v sekcii Cloud Disk.

Áno, k dispozícii je spätne 30 denných záloh.

Kompletnú obnovu z konkrétnej zálohy, či obnovenie požadovaného súboru apod., prevedieme na základeautorizovanej požiadavky. Táto obnova je spravidla spoplatnená jednorazovým administratívnym poplatkom vo výške 16,29 EUR bez DPH.

Ak máte individuálne požiadavky pre nastavenie parametrov Cloud Disk, kontaktujte nás, a my vám pošleme nacenenie.

Fakturácia

Výzvy k úhrade a daňové doklady sú automaticky zasielané na fakturačnú emailovú adresu, ktorú má zákazník nastavenú v zákazníckom účte, na ktorom sú služby vedené.

Výzvy k úhrade aj daňové doklady si zákazník môže vo svojom Centre administrácie zobraziť, stiahnuť, napriek výzvam sa môže aj prekliknúť k možnosti ich rýchlej úhrady cez naše platobné rozhranie.

Výzvy na úhradu i daňové doklady sú generované automaticky podľa údajov uvedených v centre administrácie zákazníckeho účtu, na ktorom sú vedené konkrétne služby.

Pre zmenu údajov na dokladoch a výzvach je teda potrebné, aby si zákazník najprv upravil údaje na zákazníckom účte. Ak následne kontaktuje z kontaktného emailu svojho zákazníckeho účtu zákaznícku podporu na email info@zonercloud.sk budú mu výzvy alebo doklady pregenerované a preposlané.

Najrýchlejší formou úhrady je platba Platobnou kartou, ktorú môžete vykonať v Centre administrácie v sekcii Fakturácia, v detailu výzvy.

Obecné

Čo najskôr sa, prosím, obráťte na našu zákaznícku podporu, aby mohlo dôjsť k vyriešeniu vášho problému.

Výpoveď služby, vrátane súhlasu so zmazaním dát, nám zašlite autorizovanou požiadavkou. Výpovedná lehota je jeden kalendárny mesiac a začína plynúť 1. dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po dni, kedy nám bola písomná výpoveď doručená.

Budeme radi za akúkoľvek spätnú väzbu a uvedenie dôvodu výpovede. Ak nie ste so službou spokojný/a, obráťte sa na našu podporu, veríme, že problém dokážeme vyriešiť k spokojnosti oboch strán.